płaski brzuch

Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch

Mało która kobieta nie marzy o posiadaniu płaskiego brzucha. Wszak, zgrabna sylwetka to jeden z największych atutów urody. Nie dziwi zatem fakt, iż tak wiele kobiet za cel ćwiczeń stawia sobie wyrzeźbienie płaskiego brzucha.

Jak schudnąć, czyli o podstawach odchudzania

Podczas procesów odchudzania ludzie popełniają mnóstwo różnych błędów, które obniżają efektywność spalania tkanki tłuszczowej. Odchudzając się, należy przede wszystkim zadbać o: dietę oraz trening. To dwa, absolutnie kluczowe elementy.

Dieta odchudzająca ma na zadaniu obniżyć bilans wartości odżywczych, który dostarczamy. Z kolei podczas treningu dochodzi do procesów spalania odłożonej wcześniej tkanki tłuszczowej.

Skuteczne ćwiczenia na płaski brzuch

Mając świadomość znaczenia diety oraz ćwiczeń odchudzających, możemy przejsć do sedna dzisiejszej publikacji, czyli zestawu treningowego na płaski brzuch.

Przede wszystkim, należy pamiętać o tym by trening był oparty na ćwiczeniach, które spalają tkankę tłuszczową. Najlepiej w tej roli sprawdzą się ćwiczenia tlenowe (aerobowe), takie jak: bieganie, jazda na rowerze, pływanie.

Ale, ja chcę schudnąć tylko z brzucha…

Taki argument bardzo często pada, kiedy zaleca się wykonywać ćwiczenia angażujące większą ilość grup mięśniowych. Otóż, aby doszło do spalania tkanki tłuszczowej niezbędne jest wygenerowanie takiego zapotrzebowania energetycznego, aby organizm zmuszony był do korzystania z materiałów zapasowych, tudzież tłuszczu.

Warto przy tym zauważyć, że trening aerobowy powinien charakteryzować się:

  1. Obciążeniem treningowym wynoszącym ok 65% tętna maksymalnego.
  2. Czasem trwania nie krótszym niż 40 minut.
  3. Trening musi angażować wiele grup mięśniowych.

Przy okazji pragniemy zauważyć, że realizacja takich ćwiczeń jak brzuszki, nożyce czy zestawy treningowe ABS, A6W jest jak najbardziej wskazana. Jednakże należy mieć świadomość, że podczas tego typu treningu kształtujemy mięśnie, a nie spalamy zalegającej tkanki tłuszczowej.

Rekomendujemy: bieganie – poznaj zalety najprostszej formy aktywności fizycznej

Bieganie uznawane jest za jeden z najprostszych, najpraktyczniejszych sportów. Nic więc dziwnego, że znajduje tak wielu entuzjastów. Dzisiaj postanowiliśmy odpowiedzieć na dość często pojawiające się pytanie, a mianowicie – dlaczego warto biegać?

Przedstawiamy pięć kluczowych powodów. Zobacz, czemu bieganie jest tak popularne i jakie korzyści idą z uprawiania tego sportu.

  1. Siła, kordynacja, kondycja
    Bieganie to sport dzięki któremu poprawiamy ogólną kondycję i wydolność organizmu. Wpływa również na kordynację oraz siłę naszego ciała.
  2. Bieganie wpływa na odchudzanie
    Bieganie to ćwiczenie aerobiczne (tlenowe), jest doskonałym treningiem odchudzającym. Dzięki obciążeniu treningowemu, organizm bardzo szybko korzysta z materiału zapasowego i doprowadza do jego spalenia. Ponadto, reguluje poziom cukru we krwi (zapobiega cukrzycy)
  3. Poprawia samopoczucie
    Podczas treningu biegowego czujesz, że możesz naprawdę wszystko. Poczucie wolności, lekkości jest czymś, co trudno opisać. Każdy amator-biegacz po trudnych początkach dostrzega, że jego samopoczucie psychiczne jest w zdecydowanie lepszej kondycji.
  4. Wpływa na urodę
    Udowodniono, że bieganie poprawia kondycję skóry i włosów. Przyczynia się także do redukcji cellulitu. Poprawia ogólną sylwetkę organizmu, kształtuje mięśnie. To szczególnie istotne w czasach, gdzie „fit-figura” uważana jest za domenę atrakcyjności.
  5. Bieganie jest ogólnodostępne
    Prosty sport, dostępny niemal dla każdego. Nie wymaga nakładów finansowych, poznawania technik. Można realizować go w każdym miejscu i w każdych warunkach atmosferycznych. Praktycznie nic nie jest w stanie ograniczyć treningu biegowego.

Zalet oczywiście jest zdecydowanie więcej. Te jednak są najczęściej wymieniane przez biegaczy. Wszak, oni najlepiej znają zalety tego sportu.

Należy mieć oczywiście na uwadze, że sport ten jak każdy inny wymaga rozwagi. Posiadanie planu treningowego, specjalnego obuwia, czy diety – dodatkowo spotęguje efekty biegowego szaleństwa.i

Dodaj komentarz