cellulit

Co zrobić, aby szybko i trwale pozbyć się cellulitu?

Cellulit to defekt kosmetyczny, który nie stanowi żadnego zagrożenia dla zdrowia. Jednakże, jest na tyle nieestetyczny, że zdecydowana większość pragnie się go natychmiastowo pozbyć. Zwykle pojawia się na udach, pośladkach oraz okolicach lędźwi. Cellulit to przypadłość kobiet. U mężczyzn pojawia się tylko wtedy, gdy dochodzi do zaburzeń hormonalnych (nadmierna ilość hormonów żeńskich w pożywieniu – fitoestrogenów).

Poznaj problem, czyli co przyczynia się do powstawania tzw. skórki pomarańczowej?

Cellulit kształtowany jest przez kilka różnych czynników. Zdecydowanie najczęściej ma związek z zaburzeniami w gospodarce hormonalnej. Dlatego też, niezwykle często pojawia się w czasie dojrzewania, ciąży czy menopauzy.

Tzw. skórka pomarańczowa występuje głównie u kobiet. Jets to ściśle związane z żeńskimi hormonami – estrogenami, których nadmiar bardzo często powoduje właśnie ten defekt.

Celluli jednak, pojawia się u Pań także z wielu innych powodów. Czynniki kształtujące cellulit to między innymi:

• nieprawidłową dietę
  • brak aktywności fizycznej
  • brak pielęgnacji skóry
  • noszenie obcisłych ubrań
  • palenie papierosów

Cellulit – defekt estetyczny czy choroba?

Cellulit nie jest klasyfikowana jako choroba. To dolegliwość/objaw zmian następujących w organizmie. Nie zagraża zdrowiu, nie powoduje żadnych komplikacji. W zaawansowanych przypadkach może towarzyszyć ból (gdy grudki i nierówności ulegają powiększeniu).

Cellilit – jak się pozbyć cellulitu z ud i innych miejsc?

Usuwanie cellulitu to zadanie, które nie należy do najłatwiejszych. Wszak, wymaga zadbania o kilka elementów. Przede wszystkim, należy zidentyfikować przyczynę występowania. W pierwszej kolejności zaleca się zmienić tryb życia na zdrowszy, tj:

• zadbać o odpowiednio zbilansowaną dietę
  • uprawiać sport
  • zaniechać noszenia obcisłych ubrań
  • korzystać z kosmetyków do pielęgnacji skóry o działaniu odżywiającym i nawilżającym

Następnie, należy – korzystać ze sprawdzonych sposobów. A tych – jest całkiem sporo. Do dyspozycji osób borykających z cellulitem, medycyna udostępnia:

• gotowe peelingi kosmetyczne na cellulit
  • maści i kremy redukujące zdeformowaną tkankę
  • zabiegi medycyny estetycznej (mikrodermabrazja, mezoterapia).

Ponadto, cellulitu można się pozbyć stosując domowe metody, przekazywane z pokolenia na pokolenie:

• peelingi domowej receptury (peeling kawowy, peeling cukrowy)
  • maseczki odżywiające (maseczka drożdżowa, maseczka oliwkowa, maseczka miodowa)
  • naprzemienne prysznice (polewanie ciepłą i zimną wodą)

Jaką metodę leczenia cellulitu wybrać?

Z punktu widzenia medycyny, cellulitu się „nie leczy”, gdyż nie jest chorobą. To tylko patologia estetyczna, ewentualnie objaw innej jednostki chorobowej. Dlatego też, mówiąc o metodach na cellulit nie używa się terminu „leki”, a jedynie „kosmetyki”.

Do najlepszych kosmetyków na cellulit zaliczamy te własnej receptury. Zwykle mają wyższą efektywność, aniżeli kremy z apteki. Najlepsze z nich to:

• maseczka z fusów kawy
  • peeling kawowy
  • peeling cukrowy
  • maseczka z awokado

Wyżej wymienione, nie są jednak najskuteczniejszą formą usuwania cellulitu. Zdecydowanie najefektywniejszą formą pozbywania się skórki pomarańczowej jest stosowanie zabiegów medycyny estetycznej, a w szczególności:

• mezoterapii igłowej
  • peelingu chemicznego
  • mikrodermabrazji

Zabiegi medycyny estetycznej gwarantują 100% skuteczność, czego niestety nie można powiedzieć o innych rozwiązaniach. Niestety, ich koszt to minimum kilkaset złotych. Nie każdy jest w stanie przeznaczyć tak znaczącą kwotę na usunięcie defektu kosmetycznego.

Podsumowanie

Cellulit to nic innego, jak defekt skórny objawiający się nierównościami skóry przypominającymi skórkę pomarańczową. Jest przypadłością występującą głównie u kobiet. Najczęściej – w okolicach ud oraz pośladków.