cellulit

Jakie są najlepsze zabiegi na cellulit?

Cellulit to przypadłość, która bardzo mocno wpływa na atrakcyjność kobiety. Obecność tzw. pomarańczowej skórki może być powodem kompleksów, obniżenia samooceny i złego samopoczucia. Wiele Pań z powodu obecności zdeformowanej tkanki skórnej ma opory by pojawić sie w bikini na plaży czy basenie.

Cellulit – czyli, poznaj swojego wroga

Cellulit to nic innego jak zdeformowana tkanka tłuszczowa. Struktura skóry objętej zmianą do złudzenia przypomina skórkę pomarańczy. Co kształtuje ten problem? Jakie są przyczyny występowania cellulitu?

Na występowanie cellulitu wpływ ma wiele czynników. Najpopularniejsze (najczęściej występujące) to:

Hormony – zaburzenia w gospodarce hormonalnej i wydzielanie hormonu stresu (kortyzol), to jedna z głównych przyczyn występowania cellulitu. Ponadto, cellulit pojawia się także w wyniku zaburzeń w ilościach żeńskiego hormonu – estrogenu.

Kofeina – zbyt duża ilość spożywanej kawy w ciągu dnia może mieć wpływ na produkcję kortyzolu – hormonu, którego nadmiar w organizmie ma znamienny wpływ na powstawanie cellulitu.

Złe nawyki żywieniowe – ta kwestia jest bardzo często bagatelizowana. Liczne badania udowadniły, że złe nawyki żywieniowe mają bardzo duży wpływ na wszelkie defekty skórne, w tym cellulit.

Brak aktywności fizycznej – siedzący tryb życia wpływa na słabą kondycję organizmu, w tym także skóry, co kreauje doskonałe warunki dla cellulitu.

Genetyka – występowanie cellulitu może być uwarunkowane genetycznie.

Co jest dobre na cellulit?

Cellulit nie jest definiowany jako choroba, a jedynie zmiana o charakterze kosmetycznym. Nie stanowi zatem zagrożenia dla zdrowia, aczkolwiek jest na tyle nieestetyczny, że niemal każda kobieta stara się go wyeliminować.

Do najskuteczniejszych metod walki z cellulitem z całą pewnością należy zaliczyć metody oferowane w gabinetach medycyny estetycznej. Zabiegi takie jak:

• mezoterapia
  • peeling chemiczny
  • mikrodermabrazja

to rozwiązania, które dają niemal 100% gwarancję na całkowite pozbycie się cellulitu. Nie ma zatem nic dziwnego, że tak wiele Pań decyduje się na te – niezbyt tanie rozwiązanie.

Wysoka cena zabiegów jest jednak przeszkodą dla części kobiet. To jednak nie jest wielki problem. Istnieją mniej inwazyjne formy, które pozwalają całkowicie pozbyć się tego defektu, a mianowicie:

• domowe kosmetyki (m.in.: maseczka drożdżowa, maseczka miodowa, maseczka z fusów kawy)
  • naprzemienny prysznic (polewanie skóry zmienionej chorobowo naprzemiennie ciepłą i zimną wodą)
  • maści i kremy (dostępne w aptekach bez recepty – odżywiają i regenerują skórę zmienioną chorobowo)

Pamiętaj: usuwanie cellulitu rozpocznij od eliminacji przyczyny, aby defekt nie powrócił.

Podsumowanie

Cellulit można usunąć na wiele różnych sposobów. Medycyna oferuje kilka rozwiązań, a największą skuteczność gwarantuję te najdroższe, które można zrealizować w gabinetach medycyny estetycznej. Zabiegi takie jak mezoterapia, mikrodermabrazja czy peeling chemiczny – od lat z powodzeniem pozwalają pozbyć się cellulitu z każdego miejsca na ciele.

Alternatywą dla drogich zabiegów są kremy na cellulit, które dostępne są zarówno w aptekach, jak i drogeriach. Wzbogacane minerałami środki przyjmują również formę peelingów i maseczek.

Wśród sposobów na cellulit nie sposób, nie wspomnieć o domowych przepisach, przekazywanych z pokolenia na pokolenia. Rozwiązania takie jak aloes, czy peeling kawowy do tej pory cieszą się wysoką popularnością. Wynika to między innymi ze skuteczności, która choć nie jest najwyższa, to z całą pewnością jest zadowalająca. Tym bardziej, że koszt domowych zabiegów to zazwyczaj maksymalnie kilka złotych.