chrapanie

Jak pozbyć się uciążliwego i głośnego chrapania?

Czy zdajesz sobie sprawę, że chrapanie to dolegliwość, której nieleczenie może doprowadzić nawet do śmierci? Nie lekceważ chrapania – pozbądź się go już teraz.

Co to jest chrapanie?

Chrapanie to akustyczne zjawisko, które dosięga nawet co trzeciego obywatela Polski. Jest to defekt wywoływany przez niedrożności w układzie oddechowym. Kiedy pojawiają się trudności w wymianie tlenowej, dochodzi do nadmiernego gromadzenia się dwutlenku węgla w organizmie. Wówczas to wysyłany jest sygnał alarmowy do mózgu, który pobudza dodatkowe mięśnie, co powoduje charakterystyczne „charczenie”.

Zagrożenia i konsekwencje chrapania

Wydawać by się mogło, że nic poza głośnym zjawiskiem nam nie dolega. Nic bardziej mylnego! Chrapanie to przypadłość, która jest jak najbardziej poważna i może doprowadzić do tzw. bezdechu sennego.

Bezdech senny to nic innego jak „przerwy” w dostarczaniu tlenu do organizmu. Trwają one kilka sekund i mogą pojawiać się nawet kilkaset razy w ciągu jednej doby. To poważne zagrożenie dla zdrowia, a nawet życia danej jednostki. Wszak, wielokrotnie doprowadzał on do udaru mózgu czy zawału serca.

Konsekwencją chrapania mogą być również: problemy z erekcją (u mężczyzn), poranne bóle głowy (zawroty), problemy z koncentracją (głównie w pierwszej części dnia), uczucie przemęczenia.

Jak pozbyć się chrapania?

Chrapanie to przypadłość, której eliminacja nie należy do zadań trudnych. Medycyna oferuje bowiem kilka naprawdę skutecznych rozwiązań, które możemy Państwu polecić.

Do najczęściej stosowanych zaliczyć można bez wątpienia aparaty na chrapanie. Te urządzenia zakładamy bezpośrednio przed snem. Mają one na zadaniu kontrolować ciśnienie przepływu powietrza i ewentualnie zwiększać je wtedy, gdy zachodzi taka potrzeba.

Skutecznym rozwiązaniem są również środki farmakologiczne. Wśród nich, niekwestionowanym liderem jest Snoran Plus.

Niekiedy, wskazaniem do leczenia chrapania jest interwencja chirurgiczna.

Zasady zdrowego snu

Według najnowszych badań, prawie 30% Polaków narzeka na jakość swojego snu. Spore grono boryka się z tzw. bezsennością i ma problemy z zasypianiem. Duża liczba osób skarży się również na to, że ich sen jest płytki.

Problemy ze snem mają ogromny wpływ na jakość i komfort funkcjonowania danej jednostki. Powodują silne bóle głowy, problemy z koncentracją, ograniczają zdolności intelektualne. Co zrobić, aby się ich pozbyć? Poznaj pięć sposobów na lepszy sen.

  • Zdrowa, pełnowartościowa dieta
    Odżywianie ma wpływ na niemal każdą sferę naszego życia. Dlatego też, kluczowym jest aby zadbać o to, by dieta była zdrowa, pełnowartościowa i zbilansowana. Bardzo ważne jest również to, aby ostatni posiłek był konsumowany najpóźniej na dwie-trzy godziny przed snem.
  • Regularna aktywność fizyczna
    Zdrowie organizmu kształtowane jest przez szereg czynników. Jednym z nich jest regularna aktywność fizyczna, która ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całego organizmu, w tym także sen. Warto codziennie ćwiczyć na świeżym powietrzu, co pozwoli dotlenić organizm.
  • Przygotowana sypialnia
    Odpowiednio zaciemniona i wyciszona sypialnia, bez bodźców zewnętrznych. To jeden z kluczowych elementów, które pozwolą Ci szybko zapaść w głęboki sen. Spanie przy włączonym telewizorze, czy radiu – sprawia, że nasz sen jest płytki i niedostatecznie regenerujący.
  • Relaks
    Niezwykle ważnym elementem jest relaks. W momencie kiedy poddamy swój umysł i emocje odpowiedniemu relaksowi (tzw. fitness emocji, uczuć i umysłu), to pozwoli nam szybciej zasnąć. W przeciwnym wypadku może dojść do sytuacji, że zostaniemy przytłoczeni własnymi myślami.
  • Komfortowe łoże
    Wygoda snu jest niezwykle istotna. Poza tym, że niezbędnym jest przygotowanie sypialni – należy także przygotować łóżko. Wygodny, średnio-twardy materac i dostosowana poduszka stanowi jeden z kluczy głębokiego, relaksującego snu.

Dodaj komentarz